We zijn er 2 (door Andre) - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Andre en Ineke Siezenga - WaarBenJij.nu We zijn er 2 (door Andre) - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Andre en Ineke Siezenga - WaarBenJij.nu

We zijn er 2 (door Andre)

Door: siezenga

Blijf op de hoogte en volg Andre en Ineke

25 Februari 2012 | Haïti, Port-au-Prince

Het eerste bericht uit Haiti is moeilijker dan we dachten. We hebben problemen met verzenden van mail.
Na een goeie reis werden we opgewacht door Johan en begonnen we aan de rit door de stad naar het kinderdorp.
Voor mij -Andre- al bekend, maar voor Ineke een eerste heftige kennismaking. De mensen, de troep, de rotzooi, het puin, het is allemaal zo onwezenlijk, maar toch heel reeel. Deze eerste dagen doen we het rustig aan om te wennen aan de warmte en alle andere dingen. Wel zijn we al wezen kijken bij huisjes in deze wijk, die gebouwd zijn met geld van oa EO Metterdaad. Dat is voor weinig -in onze ogen dan- te doen, maar voorwaarde is dat de grond van de mensen is en dat ook bewijzen kunnen. En dat valt niet mee als het kadaster is ingestort. Toch blijkt steeds weer met hoe weinig de mensen blij en tevreden zijn. Het is een vrolijk volk, dat veel lacht en zingt. In het vliegtuig naar Port au Prince zat iemand een hele tijd te zingen, terwijl het bij de vlucht naar New York doodstil was. We kunnen hier veel leren, dus. Ineke heeft het dorp bekeken en met eigen ogen gezien, wat ze veel vaker had gehoord. Het dorp is een plek van rust in de chaos van de stad en geeft de indruk goed georganiseerd te zijn. We zullen zien wat de komende dagen gaan brengen.

Heel veel groeten en wordt vervolgd.

• 25 Februari 2012 - 12:41

Erica Douma-Schijf:

Toch goed gelukt uiteindelijk dus met internet. Fijn dat jullie daar zijn en oogverslag doen. Succes met alles.

• 25 Februari 2012 - 14:40

Arie Schep:

fijn dat jullie een goede reis gehad hebben.
    vooral als je het voor het eerst ziet komt er heel wat op je af.
    een goeie tijd daar.

• 25 Februari 2012 - 14:59

Ria Van Der Horst:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Een mooie en gezegende tijd toegewenst in Bon Repos.
    Jan en Ria

• 25 Februari 2012 - 16:42

Dani:

Lieve opa en oma,
    ik mis jullie heel erg, maar ik stuur nog wel een kaart. De kapper is nu bij ons thuis geweest en heeft mijn haren heel mooi geknipt. Doe dani de groetjes! Dikke kus van Dani (die niet in Haïti woont)

• 25 Februari 2012 - 16:43

Benthe:

Lieve opa en oma, ik mis jullie een beetje. Ik vind jullie dapper. Dikke kus van Benthe

• 25 Februari 2012 - 16:45

Joska:

Liefste pap en mam,
    Wat een stoer idee dat jij er nu rondloopt, mam! Hangt je klamboe al? Warm hè? Lekker siëste houden, hoor! Geef Johan een big hug!
    Love you a lot! Liefs, Joep

• 26 Februari 2012 - 00:37

Carina:

Lieve oom An en tante Ien,

fijn dat de reis goed is gegaan en dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Ben benieuwd naar jullie verder verhalen!
    Thinking of you!!!
    Liefs Carina

• 26 Februari 2012 - 12:04

Cees En Janneke:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Heel herkenbaar de aanblik van de toestand in Port au Prince.
    Wij bidden en leven met jullie mee. Doe de hartelijke groeten aan Johan en Wilcie, ook van onze zonen Johan en Wilfred.

• 26 Februari 2012 - 12:08

Arie En Joke:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wat een hoop indrukken komen op je af Ineke Voor Andre is het denk toch minder heftig omdat hij eral geweest is. Ik hoop dat je snel aan de warmte kunt wennen. Tot het volgende bericht
    veel liefs arie en joke

• 26 Februari 2012 - 21:47

Francien V. Egmond:

Dankbaarheid dat jullie veilig hebben gereisd. Hopelijk acclimatiseren jullie aardig snel. Moge de Heer lichamelijk en vooral geestelijk veel kracht geven om je plannen te gaan uitwerken!
    Groetjes, Francien

• 27 Februari 2012 - 08:33

Marianne En Jan:

Goed dat jullie er zijn. Hopen dat jullie goed werk kunnen doen voor de mensen daar. Een hartelijke groet.

• 27 Februari 2012 - 10:51

Nathalie:

Hoi Andre en Ien,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Het lijkt mij best heftig (maar ook erg leuk) om daar te zijn en dienstbaar te zijn.

Jullie zijn in onze gedachten en gebeden.

Liefs, Nathalie (en natuurlijk ook Jos)

• 27 Februari 2012 - 12:21

Lobat En Maart:

Blij dat jullie er zijn! Fijn dat we iets mee kunnen kijken .....heel veel liefde en Zegen
    Dikke knuffel van ons

• 27 Februari 2012 - 13:01

Marjon:

Hoi lieverds,fijn dat jullie er veilig zijn. Gek idee, eerste week is al bijna voorbij. Ga jullie op de voet volgen, liefs, Marjon.